انواع سبزیجات دارای ویتامین B

اطلاعات کاربری
موضوعات
دانلود کتاب
رمان
کتاب تاریخی
کتاب پزشکی
کتاب اجتماعی
کتاب دانشگاهی
کتاب کامپیوتر
کتاب مذهبی
کتاب ورزشی
کتاب هنر
کتاب جغرافیا
کتاب بانوان
کتاب فيلمنامه
كتاب صوتي
كتاب متفرقه
گالري مدل لباس
مدل لباس دخترانه
مدل لباس زنانه
مدل لباس مردانه
مدل لباس مجلسي
مدل لباس شب
مدل لباس ماكسي
مدل مانتو
مدل پالتو
مدل كيف و كفش
مدل لباس خارجي
مدل لباس كره اي
مدل لباس تركي
مدل لباس ايراني
مدل لباس هندي
مدل لباس عربي
مدل لباس عروس
مدل لباس نامزدي
مدل لباس داماد
مدل لباس بچه گانه
مدل لباس اسلامي
مدل لباس بارداري
مدل لباس سارافون
مدل لباس گيپور و ساتن
مدل لباس ريون
مدل لباس دكلته
مدل لباس خواب
مدل لباس زمستاني
مدل لباس بهاري
مدل لباس تابستاني
مدل لباس پاييزي
مدل كاپشن
مدل دستكش
مدل ست لباس
مدل روسري و شال
مدل كت و دامن
مدل دامن
مدل كت و شلوار
مدل پيراهن وشلوار
مدل شلوار
مدل تاپ و تي شرت
مدل تونيك
مدل سويشرت
مدل كلاه
مدل جواهرات
مدل عينك
مدل لباس اسپرت
مدل تی شرت
مدل تاپ
مدل چرم
مدل کفش زنانه و دخترانه
مدل مانتو سنتی ایرانی
مدل كفش پسرانه
مدل پيراهن بچه گانه
مدل لباس نوزاد
مدل لباس بافتنی
مدل كيف و كفش
مدل شال و كلاه
گالري مدل آرايش
مدل آرايش
مدل مو
مدل ناخن
مدل ابرو و چشم
گالري طراحي و آشپزي
آموزش مد و زيبايي
آموزش آشپزي
مدل تزيينات و دكوراسيون منزل
گالری عکس های متفرقه
عکس های عاشقانه
عکس و مطالب خواندنی
عكس بازيگران زن و مرد ايراني
عكس هاي متحرك عاشقانه
عكس متحرك
فروشگاه محصولات مد جدید
فروشگاه لباس و پوشاک
رپورتاژ آگهی
اس ام اس
اس ام اس های جدید
اس ام اس عاشقانه
بازي
بازی آنلاین
بازي جاوا
بازی فلش
بازی آیفون
بازی فکری
بازی ال جی
بازی دو نفره
بازی آندروید
بازی UIQ3
بازی استراتژی
بازی سیمبین 3
بازی پاکت پی سی
بازی سری 40 نوکیا
بازی سری 60 نوکیا
بازی سری 90 نوکیا
بازی سری 60 نوکیا V3
بازی سری 60 نوکیا V5
آرشیو
نویسندگان
مطالب پربازدید
مطالب تصادفی
آمار سایت
آمار مطالب
کل مطالب : 1216
کل نظرات : 236
آمار کاربران
افراد آنلاین : 12

کاربران آنلاین

آمار بازدید
بازدید امروز : 1,900
باردید دیروز : 1,885
بازدید کلی : 8,313,961
جستجو

تبلیغات متنی
تبلیغات

انواع سبزیجات دارای ویتامین B

 

ویتامین‌های B بخشی اساسی از رژیم غذایی شما هستند زیرا بدن شما را قادر می‌سازد غذاهایی را که می‌خورید به انرژی تبدیل کند. برای ساخت گلبول‌های قرمز نیز به یک ویتامین B ثابت نیاز دارید. منابع سالم اکثر هشت نوع ویتامین B در انواع سبزیجات موجود است، و اضافه کردن این سبزیجات به رژیم غذایی به شما در رفع نیازهای ویتامین های گروه B شما و همچنین سایر مواد مغذی مهم مانند پتاسیم و فیبر کمک می‌کند.

http://rozup.ir/view/3103857/indexttttt.png

 

خواص انواع ویتامین B

فولات که اسید فولیک یا ویتامین B9 نیز نامیده می‌شود، در تشکیل DNA و RNA ضروری است و می‌تواند به جلوگیری از نقص هنگام تولد کمک کند. بزرگسالان سالم هر روز به ۴۰۰ میکروگرم فولات نیاز دارند. اسفناج پخته شده منبع خوبی برای فولات با ۱۳۱ میکروگرم در هر وعده ۲/۱ فنجان است که تقریباً یک سوم از آنچه برای روز مورد نیاز است. چهار نیزه مارچوبه آب پز شده حاوی ۸۹ میکروگرم فولات است، و ۲/۱ لیوان جوانه بروکسل منجمد، آب پز دارای ۷۸ میکروگرم است. کاهو، آووکادو، سبزی خردل و نخود‌فرنگی منابع گیاهی اضافی فولات هستند.


تیامین برای مغز

تیامین یا ویتامین B-1 به تأمین انرژی مغز و سیستم عصبی مرکزی شما کمک می‌کند. مردان به ۱٫۲ میلی‌گرم در روز و زنان به ۱٫۱ میلی‌گرم نیاز دارند. یک فنجان نخود خرد شده آب پز دارای ۳۷/۰ میلی‌گرم که ۳۱ درصد از نیاز روزانه مردان است که همین مقدار ۳۴ درصد از چیزی است که زنان باید روزانه داشته‌باشند. لوبیا، کنگر فرنگی اورشلیم، لوبیا لیما، کاهوی سالادی، اسفناج و سبزی چغندر مقدار کمی از تیامین را تأمین می‌کنند.


مقدار ریبوفلاوین مفید

ریبوفلاوین که به آن ویتامین B-2 نیز گفته می‌شود، نقش اساسی در رشد و تولید گلبول های قرمز دارد. برای پشتیبانی از این کارکردها، مردان به ۱٫۳ میلی‌گرم در روز و زنان روزانه ۱٫۱ میلی‌گرم نیاز دارند. یک فنجان اسفناج آب پز حاوی حدود ۰٫۴۳ میلی‌گرم است، یا یک سوم آنچه مردان روزانه به آن احتیاج دارند و ۳۹ درصد آنچه که زنان باید روزانه مصرف کنند. قارچ، کلم بروکلی، جوانه های بروکسل و سیب‌زمینی مقدار کمی از آن را تأمین می‌کنند.


مقادیر مورد‌نیاز نیاسین

نیاسین که به عنوان ویتامین B-3 نیز شناخته می‌شود از عملکرد طبیعی پوست، اعصاب و سیستم هضم شما پشتیبانی می‌کند. مردان هر روز به ۱۶ میلی‌گرم نیاسین نیاز دارند، و زنان باید ۱۴ میلی‌گرم نیاز دارند. سیب‌زمینی پخته‌شده ۲٫۸ میلی‌گرم، یا ۱۸ درصد از آنچه روزانه مردان به آن نیاز دارند و ۲۰ درصد از آنچه زنان باید روزانه داشته‌باشند را تأمین می‌کند. نخود فرنگی، سیب‌زمینی شیرین، مارچوبه، ذرت و کنگر فرنگی مقدار کمی از نیاسین را تأمین می‌کنند.


ویتامین 
B6

بزرگسالان سالم زیر ۵۰ سال روزانه به ۱٫۳ میلی‌گرم ویتامین B6 نیاز دارند که این مقدار برای عملکرد مغز و تولید هموگلوبین ضروری است. یک فنجان سیب‌زمینی آب‌پز، با ۰٫۴ میلی‌گرم ویتامین B-6، ۳۱درصد از این مقدار را تأمین می‌کند. نصف فنجان کدو حلوایی پخته‌شده ۰٫۲ میلی‌گرم ویتامین B-6 را به شما می‌دهد و ۲/۱ فنجان اسفناج پخته‌شده منجمد، ۰٫۱ میلی‌گرم را تأمین می‌کند.


ویتامین 
B-12

برای حمایت از تولید گلبول‌های قرمز و عملکرد مغز روزانه به ۲٫۴ میکروگرم ویتامین B12 نیاز دارید. سبزیجات منبع خوبی برای ویتامین B-12 نیست، اما تعداد کمی از قارچ‌های سفید خام موجود است که حاوی ۰٫۰۳ میلی‌گرم در هر فنجان است.


اسید پانتوتنیک

اسید پانتوتنیک یا ویتامین B-5 به بدن شما کمک می‌کند تا از غذای خود انرژی لازم را بگیرد و از تولید ملاتونین، هورمونی که در چرخه های طبیعی خواب و بیداری است، حمایت می‌کند. بزرگسالان هر روز به ۵ میلی‌گرم اسید پانتوتنیک نیاز دارند. یک نصف فنجان کلم بروکلی پخته شده ۴۸/۰۰ میلی‌گرم اسید پانتوتنیک تأمین می‌کند که تقریبا ۱۰ درصد از این نیاز روزانه است. آووکادو، سیب‌زمینی شیرین و قارچ نیز اسید پانتوتنیک را تأمین می‌کنند.


منابع بیوتین

بیوتین، همچنین به عنوان ویتامین B-7 شناخته می‌شود، به رشد سلول و تولید انرژی کمک می‌کند. مصرف روزانه توصیه شده برای بیوتین وجود ندارد، اما میزان مصرف کافی ۳۰ میکروگرم در روز برای بزرگسالان سالم است. آووکادو و گل کلم منابع گیاهی بیوتین هستند.

درباره : فروشگاه محصولات مد جدید , رپورتاژ آگهی ,

نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
برچسب ها : انواع سبزیجات دارای ویتامین B , سبزیجات دارای ویتامین B , انواع سبزیجات ویتامین B , انواع سبزیجات دارای ویتامین ,
بازدید : 21
تاریخ : پنجشنبه 07 فروردين 1399 زمان : 17:37 | نویسنده : سمیرا | نظرات ()
آخرین مطالب ارسالی
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
خرید بک لینک